.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انهدام 150 باند جرايم ميراث فرهنگي در مازندران

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران از انهدام 150 باند جرايم ميراث فرهنگي طي چهار سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نعمت قاسمي در همايش توجيهي مأموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران اظهار داشت: از دي ماه 84 تا اسفند 88، 150 باند جرايم ميراث فرهنگي در استان منهدم و 611 نفر در اين رابطه دستگير شدند.

وي بيان داشت: همچنين در اين مديريت 292 مورد جرايم ثبتي و غيرثبتي مشاهده و در اين باره 61 دستگاه فلزياب و بالغ بر 18 هزار قلم شئي تاريخي و فرهنگي از متجاوزان به حريم آثار ميراث فرهنگي كشف شد كه قريب به 6 هزار عدد سكه از كشفيات سكه بوده است.

فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: در چهار سال گذشته، مأموران پرتلاش يگان حفاظت ميراث فرهنگي، 310 هزار و 250 مورد گشت شبانه‌روزي را در سراسر استان به انجام رسانده اند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران نيز با اشاره به وجود 2 هزار و 300 اثر ثبت شده و حفاظتي ميراث فرهنگي استان، مأموران يگان حفاظت را پاسداران هويت، فرهنگ و اصالت سرزمين كهن مازندران برشمرد و عنوان داشت: يگان حفاظت ميراث فرهنگي مازندران با برخورداري از نيروهاي پرتوان مجرب و آموزش ديده در راستاي اهداف سازماني خدمات ارزنده‌اي را در چهار سال گذشته به نمايش گذاشته است.

رحمت عباس‌نژاد به كاهش 40 درصدي جرايم ميراث فرهنگي سال گذشته در مازندران اشاره كرد و گفت: مردم فرهنگ‌دوست مازندران با اطلاع‌رساني به موقع نقش بسيار مهمي را در دستگيري متجاوزان و كاهش جرايم مربوط به ميراث فرهنگي به عهده دارند.

رئيس زاده معاون رئيس كل دادگستري استان مازندران نيز در اين همايش با اشاره به اينكه مأموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي ضابط خاص دستگاه قضايي محسوب مي‌شوند، تصريح كرد: دستگاه قضايي استان در رسيدگي به پرونده‌هاي مجرمان حوزه ميراث فرهنگي برخورد قاطع نشان خواهد داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.033 seconds.